Stručné shrnutí aktivity za první pololetí 2017 aneb ještě žiju

Možná si někdo říká, kam se poděly moje reportáže a jestli vůbec ještě jezdím na kole, potažmo jestli ještě vůbec žiju, ale je to dobrý – žiju a i na kole jezdím a dokonce občas i závody, akorát času na psaní je nějak méně, prostě na psaní reportáže z každého závodu už to není. Abyste ale neřekli, že se o mně vůbec neví, co jsem celé jaro dělal, připravil jsem si aspoň takový stručný souhrn, kde jsem všude na kole byl na závodech společně s krátkým komentářem ke každému z nich.

2.4.2017 – VIPrahlý bajkonur, MTBO scorelauf, Zichovec
… VIP scorelaufy máme s Klárou za oblíbené akce, tak jsme hned z jara vyrazili, tenhle byl na pět hodin. Počasí nic moc, ještě zima, naštěstí moc nepršelo, ale trochu taky, Klára měla dva defekty, z toho ten první byl ukázkovej 100mm hřebík přímo skrz, pak v poslední hodině se jí ještě udělalo špatně, a to až tak, že jsme jen dojížděli nejkratší cestou do cíle a nebrali už ani žádné kontroly, mapování jsem na sebe vzal taky já, takže jsme kousek před cílem ještě pěkně zakufrovali, a výsledek tomu odpovídal – 15. místo v kategorii MD+ z celkem 15 zúčastněných dvojic (dojezd 10 minut po dojezdu, zisk 100 bodů, vítězové 200 bodů). Nic moc, ale první čtyři hodiny na to máme aspoň hezké vzpomínky.

VIPrahlé duše - Radim a Klára (NevímKudyKam)

6.5.2017 – Kouřimská 50, silnice, 50 km, Kouřim
… první hromaďák na silnici, zoufalá fronta na prezentaci, počasí slušný, hned na výjezdu z Kouřimi ještě v kompaktním balíku hromadný pád kousek přede mnou, padalo to jako domino zprava doleva, až byly hromady materiálu a těl přes celou silnici. Dobrzdil jsem to a objel podél levé škarpy, která zůstala jediná trochu volná, ale do balíku už jsem se zpět nedotáhl. Pak mezi Lhotkami a Radlicemi další pád v mojí skupině, zase kousek přede mnou, zase jen těsně jsem se vyhnul, tak to už by snad stačilo. Pak celkem v poklidu až do Skalice, kde jsem zůstal trochu zpět v kopci na Konojedy, část skupiny tam odjela, takže dojezd už v menší odtržené skupince. Na začátku Kouřimi na kostkách jsem zkusil nastoupit s tím, že po kostkách jim to bude akcelerovat hůř a v tom klikatém závěru bych to už mohl udržet, náskok jsem si vybudoval celkem slibný a v městských zatáčkách na asfaltu jsem chvíli už docela i věřil, že to dotáhnu, ale pak na cílových kostkách mi začaly rychle ubývat síly a zezadu mě nakonec celá skupinka přežehlila, tak ale zkusil jsem to aspoň – celkově 113. místo z 202, čas 1:26:54h (vítěz 1:15:41h), průměr 34,5 km/h, v UAC 36. místo z 53 v CDEJHŽ.

Kouřimská 50 ROAD (Radim v cíli)

7.5.2017 – Kouřimská 50, MTB, 38 km, Kouřim
… zajímavá novinka – kombinace silničního a MTB závodu, mne vylákala na první letošní MTB závod. Byla to taková náhrada za Ratibořický MTB maraton, který byl přesunut z konce dubna až na září, a taky že ze Struhařova to mám do Kouřimi kousek. Počasí pěkné, bohužel v noci pršelo a pak ještě krátce před startem prošla přes Kouřim a její okolí (třeba v sousedním Kostelci bylo a zůstalo od rána už sucho) krátká, ale vydatná přeprška, takže se jelo na blátíčku. Na startu relativně málo lidí, na asfaltovém výjezdu směrem na Bulánku se celkem bez problémů držím na dohled čela, ale pak se vjelo do blátíčka, a to byl můj konec. Sjeté semi-slicky nebyly na tento terén to pravé, na asfaltu jsem hodně získával, v lese hodně ztrácel a bruslil, jak se dalo, a jednou jsem šel dokonce i na zem na poli v  takové zatáčce v ďolíku. Jely se dvě smyčky – první bych charakterizoval jako za sucha rychlé XC (na blátě pomalá srágora), druhá byla taková kratší, ale víc hravější a trailovější. Za sucha by se mi ta trasa docela líbila, budu si ji muset ještě někdy projet, takto na blátě jsem si to až tak neužil. Čas 1:36:30h (vítěz 1:13:59h), takže 38km na blátě ještě déle, než den předtím 50km na silnici, umístění 39. ze 102 a dokonce jsem se díky tomu dostal neplánovaně i do pořadí MTB UAC.

18.5.2017 MTBO liga, Horní Počernice
… bylo to hned za humny od Kláry, tak jsme vyrazili i s dětmi. Dal jsem si dospělou trasu, Klára taky kus přede mnou a pak ještě jela jednou dětskou trasu s Luckou, Vojta jel dětskou sám. Trať se mi docela líbila, v městské zástavbě se orientuji lépe, než v lese, takže jsem to ani nezmastil tolik, jako jindy, i když pár ukázkových záseků by se taky našlo – nakonec na mě v rámci klasického MTBO celkem solidní 36. místo z 69.

21.5.2017 Karlovy Vary – Unhošť, silnice, 104 km
… trochu delší varianta klasické trasy kvůli objížďkám na I./6, počasí výstavní, poděkování Kláře za odvoz. Na státovce jsem se udržel v balíku prvních asi 10-15 km až na odbočku na objížďku, ale plápolal jsem tam pěkně se slinama u huby, ani s Kolíkáčem jsem si moc nepopovídal, za odbočkou do kopečku se zrychlilo a já už tam nějak neměl co dát. Na objížďce na Chyše tedy jízda sólo, pak ve trojici, v Lubenci nás dojela skupinka 7 lidí, takže dál už zase trochu ve skupině (10 lidí, ze známých tu byli Hauser, R. Vlasák, Šuranyi) a v tempu. Hlavní dva kopce jsem zvládl dobře a v popředí skupiny, ale v závěru mi už trochu docházelo, nejdřív jsem zůstal v prostřední části skupinky (trojičce) na výjezdu z Kamenných Žehrovic, pak mi i tito dva odjeli na výjezdu z Velké Dobré, dojížděl jsem tedy sám, ale dva zůstali ještě za mnou – čas 2:54:53h (vítěz 2:32:01)h, průměr 35,7 km/h a celou dobu proti SV větru, umístění 52. z 84.

Karslovy Vary - Unhošť (cíl Radim)

25.5.2017, MTBO liga, Kosoř

… ve čtvrtek když je hezky, tak kam jinam, než na MTBO ligu, že? Tentokrát jsem se solidně projel už cestou na start, ráno z Horních Počernic do Vršovic do práce, pak podél řeky do Radotína a nahoru do Kosoře. Varovat mě mělo už to, že jsem nemohl dlouho najít ani místo srazu, ale nepoučen vzal jsem mapu a vyrazil do terénu. Bylo to asi to nejtěžší, co jsem v rámci  MTBO ligy zatím jel – dlouhé přejezdy, velké převýšení, špatné cesty a stezky, kufrování, nadávání, slzy, pot, chyby z blbosti a na konci i z únavy, nesedící mapa a mnohé další. Konečné 60. místo ze 77 jest jasným důkazem, že to nebyl úplně můj šálek kávy. Zpět na Smíchov na metro jsem dojížděl s bolavým zadkem, bez sebevědomí a už skoro za tmy. Ovšem celkem ten den 95 km na biku – na všední den slušný.

27.5.2017 Pojizerský kompas, MTBO scorelauf, Čertoryje
…. akce s dětmi, Klára jela s Vojtou, já s Luc. Objeli jsme se 7 letou holkou asi 17 km v mnohdy docela drsném terénu, postup jsem zvolil já, ale celkem jsem to asi trefil, takže nakonec solidní 4. místo a 177 bodů, porazili jsme dokonce i Kláru s Vojtou (166 bodů), ale mají tam takový zvláštní systém, že sesbírané body se v cíli pronásobí věkem dítěte lomeno deseti, takže jelikož je Luc mladší, násobilo se nám to větším koeficientem, než jim, jinak z trati měli více bodů oni. Vyhrála nějaká rodinka s tříletým klukem na 16“ kole, která ujela přes 20 km v Prachovských skalách po kořenových a kamenových cestách – no chtěl bych to vidět, jak to ten malej v reálu jel, ale to je asi jedno. Celkově moc prima akce v krásném kraji v okolí Českého ráje.

1.6.2017, MTBO liga, Točná

… po týdnu podobný scénář jako na Kosoři – pěkné počasí, dlouhá cesta na start, pak ještě delší zpět – celkem 101 km ve všední den. Prvních sedm osm kontrol mi vyšlo parádně, až jsem se divil, ale devítku jsem hloupě pokazil, trapně jsem si spletl údolíčko, pak zbytek v lese nic moc, závěr v zástavbě už zase o.k. – potvrdil jsem si, že jakmile je to v lese, tak je se mnou konec, protože začátek a konec, který v lese nebyl, mi docela vyšly, prostředek v lese jsem oproti tomu dost zmastil – celkem 43. místo ze 70 je o něco lepší než posledně, ale pořád horší, než je průměr. Ale budu bojovat dál!

8.6.2017, MTBO liga, Lipence
… opět čtvrteční MTBO – počasí stále parádní, trať víceméně v zástavbě, suchá a rychlá, tož co chtít víc. Navíc první půlka byla podél řeky, takže výhoda v tom, že na jednu stranu skutečně nešlo kam blbě uhnout. K1 jsem sice nezvládl, ale pak už to šlo až na K12, která byla ze směru, kterým jsem tam přijížděl, pěkně schovaná za stromem, takže jsem ji přejel a musel se pro ni vracet. Ale byly to prakticky jediné dva větší záseky, takže na mě ještě celkem solidní výkon, což ovšem celkové 48. místo ze 72 příliš nepotvrzuje, ale aspoň jsem měl pocit, že jsem se docela dobře projel.

MTBO liga Lipene (Radim v cíli)

15.6.2017, MTBO liga, Horní Jirčany

… a do třetice za sebou čtvrteční MTBO liga, v červnu o víkendech prakticky nebyly žádné silniční závody, takže opět aspoň to bloudění po lese, tentokrát až v Horních Jirčanech, hrozné vedro, navíc jsem tam jel kvůli jiným povinnostem autem, Kláru jsem vyzvedával na Opatově. Na trati se mi moc nelíbilo (hodně kořenových cestiček, nesjízdné cesty v údolí Botiče) a nedařilo se mi ani mapařsky (hodně navigačních chyb), ani technicky (pád na kořenech na bok, sice skoro v nulové rychlosti, ale jak široký, tak dlouhý, kolenem, stehnem, bokem a ramenem přímo na kořen – to bylo docela au, a dále uvolněný mapník za jízdy). Klára ale dopadla ještě hůř – trefila za jízdy strom, odneslo to rameno, bok, náraz hlavou a ještě jí na kole začal blbnout přesmykač. Domů jsem na kole ani nejel, Kláře se trochu motala hlava po té ráně, tak jsem to radši odřídil i zpátky a spokojil se s denními pouhými 17 najetými kilometry. V celkovém pořadí jsem skončil 57. ze 71, což je sice podobné jako minule v Lipencích, ale tam to aspoň pěkně jelo, tady jsem měl pocit, že jsem se prakticky nesvezl.

17.6.2017 Františkova bludička, MTBO scorelauf, Františkovy Lázně
…. první ročník nového závodu, po čtvrteční Klářině eskapádě jsme do poslední chvíle ani nevěděli, zda tam vůbec pojedeme, ale nakonec jsme v sobotu ráno vyrazili a udělali jsme dobře – byla to moc prima akce v komorním duchu, poznali jsme nový kraj a krásná nová místa, mapařsky i fyzicky se nám to také celkem povedlo a dá se říci, že po dubnovém VIPrahlu jsme si spravili chuť. Celkový zisk 464 bodů a umístění na 13. místě z 22 celkově a 4. z 8 v MD+ bylo asi naše maximum, na ty před námi už jsme neměli. Pro zájemce zde mapa a náš postup (je třeba vykliknout kategorii MD+ a tým Musíme si pomáhat) .

Františkova bludička (Klára na kolejích)

Františkova bludička (Radim a Klára v cíli)

Kromě toho jsem se ještě občas zúčastňoval KPO TT časovek, konkrétně to byly Velká Chuchle-Slivenec (26. z 57), Vrané-Zvole (23. z 55) a Nučice-Vysoký Újezd-Lužce-horizont Loděnice (20. z 52, ale pozor – v novém osobním rekordu).

Ve druhé polovině sezóny bych se rád věnoval více silnici (ještě teď mám stále najeto více kilometrů na biku, než na silnici, a to jsem začal jezdit na silničce i do práce), teď o víkendu jedu na UAC časovku do vrchu Lipence-Baně, pak bych dal možná za týden i UAC Lesná a na konci července Kolem Posázaví, poté bych chtěl objet nějaké maratony – Krakonošův cyklomaraton v Trutnově, Krušnoton v Teplicích, Krále Šumavy v Klatovech a na konci prázdnin se chystám ještě na Tatry Tour do Tatranské Lomnice. Tak kdybyste se chtěl někdo přidat, dejte vědět.