MTB soustředění aneb jak jsem odepsal ráfek a posléze celé zadní kolo….

Uplynulý prodloužený víkend se uskutečnilo plánované MTB soustředění na tradiční základně Cyklodnů v Hartmanicích.

Díky nevalné předpovědi se zůčastnili pouze 4 jezdci, což je velká škoda, neboť na Šumavě bylo snad nejlepší počasí z celé republiky. Ne, že by všechny stíny byly obsazeny, krávy chcípaly vedrem a psi se rvali o chládek, ale rozhodně to bylo snesitelné a nestalo se nám ani jednou, že bychom nevyjeli. Jak praví klasik : „Není špatného či dobrého počasí, je jen špatné a dobré oblečení.“

Dobrovolně jsem se pasoval do role náčelníka a stavitele tratí, takže kdyby někoho z Vás zaujala místa, kde jsme projížděli (jako např. Radima poslední den) a měli někdy příště příležitost, tak abyste věděli, kde ty lahůdky hledat. Doplním vždy ještě záznamem výškopisu z mého budíku.

Den 1
Krásné cyklistické počasí, totální bezvětří, podmrakem, sucho, docela teplo, neboť jsme začli stoupání přes Peklo a Busil na Keply a toto zahřátí nám vydrželo celou vyjížďku.
Hartmanice-Busil-Keply-sjezd do Chotěšova (po historických tratí KŠ) – Braníčkov – a dál po aktuální trati KŠ (louka -:), Kunkovice) – Keply – Hadí Vrch – rozvodí – pod Pancíř – Gerlovka a asfalt zpět 
Záznam z cyklocomputeru je zde.  

Den 2
Nejhorší den z hlediska počasí. Šumavský vytrvalák, naděje na změnu nulová. Přesto jsme zkusili počkat, jestli se to nezlepší. Nezlepšilo. Takže alespoň na chvíli do lesů a mimo bažiny. Ne zcela se to podařilo, ve sjezdech to dost cákalo, po 2 hodinách jsme to zabalili a vrátili se domu.
Hartmanice-Kundratice-nad Radkov-Babylon-Stodůlky-Velký Bor-Prášily-Křemelná-Rovina-Hartmanice
Záznam z cyklocomputeru je zde.  

Den 3
Sucho bylo snad jen na asfaltu, jinak všude vody dost. Trošku chladněji, ale na to se umíme obléknout. Aby se to nepletlo, hned první možnou odbočku z asfaltu (cca po 500m) šup do terénu a mokré a bahnité louky. Po této zkušenosti Radim odmítl další off-roadovku do Kašperek, takže zbytek dne víceméně po asfaltkách.
Hartmanice-Palvínov-Radešov-Kašperky-Rejštejn-Pěnivý potok-Zhůří-Rankl-Filipka-Modrava-Tříjezerní slať-Javoří Pila-Oblík-Velký Bor-Prášily-Křemelná-Rovina-Hartmanice
Záznam z cyklocomputeru je zde

Zde se musím zmínit o zážitku, o kterém jsem slyšel, který jsem jednou z dálky viděl a teď i zažil. Při začátku sjezdu ze Studny, jsem si při jízdě bez držení zapínal dres a bundu, neboť aktuální teplota byla lehce nad 2°C. Najednou obrovská rána, a já na fleku s krátkou brzdnou drahou stojím. Zaplaťpanbůh, že neležím. Ze zadního kola kouká asi 80 cm dlouhá kovová špona. Duše je na hadry, plášt lehce trhnutý a nějak vyzutý. Ráfek se podélně rozlomil…Říká se tomu probržděný ráfek, ale cestou Pěnivým potokem asi sotva k tomu mohlo dojít. Docela pech. Původní rozhodnutí bylo dojet k Ranklovi a tam počkat, až pro mě dojede servisní vůz. Dojel jsem to na „žvýkačku“ s odlomeným ráfkem a pláštěm. Trochu to drncalo, ale i 30 km/h s tím šlo jet. Po občerstvení se kluci vydali plánovaným směrem domů a já při znalosti své cash, peníze na opití by brzo došly -:) jsem se vydal na ústup do údolí přes Antýgl a Čeňkárnu. Opět na žvýkačku. Už ne tak rychle, ale na dojetí a v kompenzačním pásmu. Pod Čeňkárnou mě opustil plášť , takže nezbývalo než na hrubo – prostě přitisknout hliník na asfalt. Trochu to drncalo, chrastilo ale taky to šlo. S malou přestávkou v hospodě, kde mimochodem definitivně došly prachy jsem na obroušeném ráfku dojel do Městečka, kde jsem byl zachráněn. P.S. Fotky a možná i video sem někdy dodám. 

Den 4
Poslední den opět paráda, nádherné cyklo počasí. Škoda, že naše řady prořídly. Na vypůjčeném zadním kole jsme s Radimem vyrazili po rozhlednách. Celý den krásné technické výjezdy – cestou necestou. V jednom sjezdu nás kolemjdoucí myslivec počastoval větou „No kluci, to jste teda dobrý“. To si přeberte jak chcete, může se to vykládat více způsoby…. Dnes nejpomalejší průměr=nejméně asfaltu=nejvíce nastoupaných metrů.
Hartmanice-Nuzerov-Volšovy-Svatobor-Sušice-Žižkův Vrch-Sedlo-Kašperské Sedlo-Rejštejn-Kamenný most-Babylon-Hartmanice
Záznam z cyklocomputeru je zde

Ještě doplním, že všechny výškopisy jsou posunuty o 300 m níže. Startovací bod není 425 m.n.m. ale 725 m.n.m. Příště se pokusím polepšit,