Mallorca 2012

Letošní rok začínáme trhat rekordy. Na jarní soustředění na Mallorku se vydáváme po nabalení několika nových členů, kolegů a kamarádů v 18 lidech. Zřejmě slušnej oddíl.

Jak někdo vtipně poznamenal, při tak velkém počtu již začíná fungovat statistika.

Jeden nenastoupil na přípravný kemp z důvodu nemoci, dvěma lidem letecká společnost ztratila kufry, jedna ulomená patka při přepravě kole. Ani to nebylo na první den všechno. Jedna ztracená kartička od pokoje, aniž byla použita. Jan Bleith musel dokonce jet z letiště na hotel taxíkem, přestože 2x mluvil s delagátem, který ho považoval za německého turistu. A v neposlední řadě při první vyjížďce bohužel jeden nepříjemný pád hned dvou sokolů. Naštěstí bez výrazné újmy na zdraví a materiálu.

Zlí jazykové trvdí, pro koho tu reportáž píšeme, když jsme všichni tady, ale informovat alespoň rámcově by se mělo….

Internetové připojení je tu letos o poznání více otřesné než loni, takže update nebude pravděpodobně pravidelný.

Druhý den jsme se rozděli na tři skupiny.

Skupina „A“ (je to jako obvykle jenom kvůli rozlišení), objela necelých 100 km po rovinkách a docela na všeobecnou pohodu. Pro někoho nepříjemné zjištění, že naši junioři jsou sakra dobří….

Skupina hlavního Sokola již pokořila stovečku, ale těstovinový bufet stíhala na pohodu.

No a z poslední skupiny – 2 samotářů v jednom cestovním oblečení, připojujeme autentický přepis popisu dnešního dne :

„My(Skejkl) jsem si to s Radimem užili báječně. My jsme byli na tom úžasném klášteře Monasterie Santurai de Montission. (je to u Porreres). Úžasný. To jsme si to vyjeli. Pak jsme jeli do Campos, tam byly pěkné trhy – to jste snad viděli taky,ne ? Dojeli jsme do Sa Rapita, kde je nádherná marina, azurově průzračná voda a písečné pláže. Nezbytná koupačka završila již tak nádherný den.“

Další nádherný den za námi, opepřený výjezdem na Randu.

Dále jsme pokračovali na oběd do Petry. Docela tradiční místo pro oddech a občerstvení nadšených cyklistů.

No a zpátky už na pohodu včetně několika spurtíků. Naše skupina 112 km, ostatní se také činili a vše samozřejmě přes stovku. Jo a to nejdůležitější, dnes nikdo nelehnul.

Čtvrtý den jsme vyrazili opět na jižní okraj ostrova a protáhli to až přes Santanyi do Felanitxu. Zde nezbytná pauzička na občerstvení a větší část skupiny vyrazila na vrchol San Salvador,

což posléze kvitovala jako super nápad – nejenom ze sportovního hlediska, ale i z hlediska panoramat.

Lukáš s Mišákem si přidali pár kilometrů v rovinách, aby nakonec najeli skoro totéž jako Salvadorovci, tj. 132km, resp. 138 km.

No a naše výkonnostní grupa elitních Sokolů pokořila další dosud nenavštívené místo – Cala Rajada. Krásná 6-ti hodinovka na 180 km.

Pátý den je hnusně, zataženo, šumavský vytrvalák, tak každý naložil se dnem volna jinak. Někdo jen tak protočil nohy, někdo jel do Palmy busem, někdo byl v lázních, někdo plavat a někdo jen ležel.

Den 6 : Počasí se lepší a my vyrážíme do hor. Větší skupina na objezd západní části ostrova – Andratx a směrem na Valdemossu, kde někteří volí pokračování přes Deíu a Soler.

Menší skupina projíždí „předhoří“ přes Bunyolu na Orient.

Další den obě dvě skupiny dávají „menší královskou etapu“. Áčko vyráží do hor, téměř přesně kopírují včerejšek druhé skupiny, navíc si přidávají Gallileu.

Zpočátku s nimi jede i Radim, který se pak odpojuje, aby dobyl maják na západním pobřeží Mola.

A druhá skupina vyrazila a úspěšně pokořila po vlastní ose Formentor – přes 200 km. Gratulace !!

Večer jsme zakončili další – již třetí oslavou narozenin….

Dnešní 8.den se nesl povětšinou pohodovou vyjížďkou v kompenzačním pásmu s obědem v restauraci „v zatáčce“ a nabíráním sil na zítřejší „Královskou“ etapu do Calobry. Zatím tam míří obě skupiny. Počasí má být luxusní, stejně jako dnes :

Posuďte sami na přiloženém videu – nechápu proč je nastojato, když je natočeno naplacato….

V sobotu jsme téměř všichni vyrazili směrem na sever do hor. „Áčko“ rovnou na královskou přes Soler do Callobry a zpátky. Zbytek se rozcvičil opačným směrem bez Callobry, ale s návratovkou přes Deu. Povedlo se. 168 km a 2900m nastoupaných ! Pochvala pro juniory !

Další den naše vrcholové družstvo nejenže pokořilo královskou porci, ale přidalo ještě návrat přes Orient. A navíc v luxusním čase. Zbytek buď relaxoval v rovinách nebo objížděl lokální kláštery na kopcích.

Několik fotek z hor bude následovat :

Port Soler

Konec 14-ti kilometrového stoupání na Puig Major

Tak kvůli tomuhle se jezdí do Sa Callobry

Akvadukt nad Callobrou

V Timballu jsme také zanechali stopu

Poslední den už každý víceméně relaxoval, kupoval dárky anebo najížděl poslední kilometry.

Klášter Bonany

Monte Sion

Naši elitní závodníci

Do Petry na cyklistické náměstí musel snad každý alespoň jednou.

Místní vodovod pod Alarem

Hlavní město Palma

Letošní najíždění kilometrů se myslím podařilo. Snad až na jeden, dva dny jsme měli nádherné počasí a hlavně nikdo neonemocněl. Jediným šrámem může být několik pádů bez vážnějších následků a bez zásadní materiálové újmy.