Časovka do vrchu (CKKV/UAC) Všenory – Černolice aneb když plíce nestačí

V neděli 17.8.2014 se jela tradiční časovka do vrchu Všenory-Černolice, tentokrát stejně jako loni jako součást dvou klasických silničářských pohárů, tedy CKKV a UAC. Na startu se proto sešla opět velká konkurence, snad ještě větší než loni, a tak jsme si jen s Michalem zavzpomínali, kdeže jsou ty časy, kdy jsme tady dokázali před pár lety vystoupat až na podium.

Na parkovišti se scházíme s Michalem (dorazil po ose) a Přemkem a jelikož nemáme Ondru, který tady loni při rozjíždění přetrhl řetěz, tak jej musí zastoupit někdo jiný, čehož se pohotově zhostí  Michal a při prozkoumávání běhounu své celkem ještě zánovní plášťovky praví: „A hele, co je to tady za zaseknutý kamínek … pššššššššš … a sakra … to jsou nervy!“. Takže po loňském nýtování mám letos možnost rozšířit si servisní obzor o práci s tekutým tmelem. Díky kluci a už teď jsem zvědavý, s čím se kdo vytasí příští rok!

Vsenory - Radim na startu

Na startu jsem vyfasoval číslo 76 stejné jako ročník mého narození (Michal má 78, tak tomu už to nesouhlasí), ale jak se vzápětí ukazuje, moc štěstí mi tato symbolika nepřinesla. Příčiny svého neúspěchu bych shrnul do následujících bodů (aneb čtyři hlavní příčiny neúspěchu):

–    nohy ani moc nebolely, což je u časovky do kopce špatné znamení značící jízdu pod aktuální možnosti,
–    plíce nestíhaly, tepy sice stejné jako loni, snažil jsem se i dýchat hezky rytmicky a zhluboka, ale vesměs mi z toho vyšlo jen jedno velké zoufalé hýkání,
–    protivítr jako kráva, foukalo ostře od JZ a hlavní část trati vede po výjezdu z lesa právě tímto směrem,
–    no a mně samotnýmu se taky nejelo nějak zvlášť dobře.

Výsledkem byl na mě (i obecně) hodně podprůměrný čas 8:12,29 min (druhý můj nejhorší v historii, ale to jsem jel tenkrát se zraněnou rukou a nemohl se pořádně opřít do řidítek, jinak mívám tak okolo 7:50 až 7:55 min. – viz. srovnávací tabulka) a i když se kvůli větru horšili téměř všichni (co jsem tak zaznamenal z doslechu), u mě to bylo nějak víc, o čemž svědčí i fakt, že téměř všichni z těch, se kterými se většinou tahám o setiny, skončilo dnes výrazně přede mnou (viz. následující stručný rychlý přehled včetně příček nejvyšších):

1. Václav Nežerka, LAWI – Autor Team, 0:06:02,42, 24,83 km/h
3. Petr Zahrádka, LAWI – Autor Team, 0:06:39,57, 22,58 km/h (1. v kat. B)
5. Přemysl Kuchař, Eleven Cube Riders, 0:06:42,70, 22,35 km/h (3. v kat. B)
23. Josef Jakouš, Scorpios 77, 0:07:21,41, 20,39 km/h
37. Miroslav Zbuzek, CK Záluží, 0:07:51,26, 19,10 km/h
41. Michal Vlasák, Sokol Veltěž, 0:08:02,82, 18,64 km/h
47. Hana Doležalová, VARTA – TJ Sokol Králův Dvůr, 0:08:08,16, 18,44 km/h
51. Radim Skála, Sokol Veltež, 0:08:12,29, 18,28 km/h
    (celkem 97 klasifikovaných jezdců)

A k dovršení všeho dva jezdci ze stejné kategorie mě přeskočili doslova o pár setin. No nic, prostě se nějak nezadařilo, ale to se stává. Přitom podle hlavních parametrů jsem to zajel podobně jako loni (v hlavním kopci tepy konstantní těsně pod 190, před cílem max. 193), ale pocitově už to tak dobrý nebylo (na odbočce za 5:15 min) a i když v minulosti se mi tady někdy i docela dařilo, výsledková listina (zatím pouze dle UAC, dle CKKV ještě doplním, až bude) nyní hovoří bohužel celkem neúprosně. Prostě prostor pro zlepšení zde do příště rozhodně je, o tom žádná.

Černolice - Michal na trati

Ale jinak to byl docela hezký den na kole, jak už předzávodní rozjetí s Přemkem a Michalem, nebo pozávodní vyjetí s Pepou až do Králova Dvora, sice větrno a při zatažené obloze už celkem chladno (na návleky), na sluníčku naopak teplo (takže trochu problém vychytat optimální oblečení), ale nakonec z toho byla celkem příjemná stovečka s posledními 30 km s větrem v zádech a pěti novými vesničkami doslova vyškráblými v širším okolí, takže ve výsledku jen více takových dní.

Všenory - před vyhlášením

Jo a jestli máte někdo nějaké fotky, tak pošlete, rád sem nějaké přidám a zajímala by mě zejména nějaká taková, jak Michal svážel z Černolice dolů do Všenor Martinu na svém kole aneb dva na jedné silničce, brzdy naplno a rychlost stále mírně vzrůstá…