Bramborák z Kutné Hory aneb Těsně pod bronzem

První den 14. 6.2014 jsme se Křížovka, Verunka, Kája, Béda a já zúčasnili závodu „XCE ČP Kutná Hora“. Všichni jsme měli ta nejmenší čísla co šla sehnat, to znamená, že jsme startovali vždy úplně první ze své kategorie. Ze všeho nejdříve jsme startovali v rozjížďkách v intervalech 15 sekund.
Nejlepších osm postoupilo do semifinále, tam se dostala Kája a Béda ze 6.místa a já z místa sedmého. V semifinále jsem startovala s Kájou a dalšími dvěmi slečnami. Káje se podařilo báječně zajet vyřazovací jízdu, kdy se dostala na druhé místo a to už nepustila. Takže první postup do finále!
Béda zajel semifinálovou jízdu také výborně a postoupil tak do finále.
Do finále tedy postoupili dva z našeho týmu – Kája a Béda. Mě nechali na ocet. Ve finále už byli unaveni, tak skončili oba alespoň na krásném 4. místě. No a tak máme první dvě brambory. …….. Ale jdeme dál!!!

Druhý den 15. 6. 2014 jsme se pro změnu Křížovka, Verunka, Anetka, Béda a já zúčasnili hlavního závodu víkendu „XCO ČP Kutná Hora“. Nejdříve jsme startovaly Verunka, Anetka a já. Vystartovala jsem cca desátá, ale v první levotočivé zatáčce všechny (doslova) holky jely v jedné řadě za sebou a já je objela vnějškem a tím jsem se dostala na 4. místo. Po prvním kopci byly takovéhle skupiny: tři nejrychlejší holky (to se dalo čekat), já a čtyři další děvčata.
Následovalo kolečko na vrcholu kopce a sjezd s kládičkou. Do druhého kola jsem najížděla ve druhé skupině, celkově ze 7. místa. V kopci jsem se probojovala na 5. místo. V kolečku nahoře jsem se probojovala spurtem na 4. místo a cukla jsem s jednou holkou od tříčlenné skupiny.
Do posledního třetího kola jsem jela na 4. místě. Poslední kolo jsem si už jenom hlídala. V posledním sjezdu jsem měla kousek na 3. místo. Nakonec jsem dojela pouhých 3,2 sekund za třetí. To dokáže pořádně NAŠTVAT. Ale další bramboru rozhodně beru, to jen tak někdo nemá…..
Moc mě potěšilo, že mi ke 4. (= bramborovému) místu blahopřál i vítěz olympijských her v Sydney 2000 – francouzský biker Miguel Martinez. Je to asi fakt borec, protože nakonec vyhrál i kategorii Elite, která se jela jako poslední.
Verunka skončila po pádu na 27. místě a Anetka na vynikajícím 13. místě. Béda vystartoval jako druhý a po čtyřech kolech skončil na krásném 6. místě. Křížovka dojela na 20. místě.
A když už jedeme v těch bramborách, tak musím zmínit, že po výsledcích v Kutné Hoře, jsme Béda i já na průběžných celkových pořadích v žebříčku Českého poháru XCO – jak jinak, než na čtvrtých, pardon, bramborových místech…..
P.S. video přiložím později.